Coronavirus/COVID-19
  • uid=jeaben2,cn=users,O=EUROACCIDENT.COM
  • Jeanette Bengtsson

Spørgsmål og svar til
Coronavirus/COVID-19

Euro Accident følger myndighedernes anbefalinger og opfordrer alle vores kunder til at gøre det samme. Følg sundhedsstyrelsens gode råd om at beskytte dig selv og andre mod smitte.

Hvordan kan Euro Accident hjælpe?

  • Du er altid velkommen til at kontakte os for gode råd og vejledning, i tilfælde af sygdom eller skade.  Har du behov for akutbehandling ved akut opstået sygdom eller skade der kræver hurtig assistance, henviser vi til din egen praktiserende læge telefonisk, inden for alm. åbningstid eller akuttelefonen 1813 eller lægevagten. Ved akut livstruende situationer skal du ringe 112.

 
Hvordan dækker min forsikring, hvis jeg bliver smittet?

  • Vi har ekstraordinært besluttet at alle Euro Accident’s kunder er dækket af deres livs-og risikoforsikring, hvis en skade er forårsaget af, følge af eller forværret af, Coronavirus/COVID-19. Dette gælder uanset bestemmelsen i vores generelle forsikringsbetingelser, punkt 1.12.5 om Visse smitsomme sygdomme og/eller epidemier/pandemier. Udvidelsen gælder for livs- og risikoforsikringer og IKKE for sundhedsforsikringen.


Hvordan skal jeg forholde mig, hvis en i min familie bliver smittet?

  • Er der tale om lette symptomer som hoste, ondt i halsen, let feber eller forkølelse skal I blive hjemme indtil I er raske.
  • Er der tale om alvorlige symptomer, vejrtrækningsproblemer, forværring af symptomer, syg over flere dage eller tilhører særlig risikogruppe, skal I telefonisk kontakte egen praktiserende læge, lægevagtordningen eller 1813, med henblik på en vurdering og videre henvisning. Se Sundhedsstyrelsens retningslinjer.


Jeg har en kronisk/alvorlig lidelse der betyder, at jeg er i risikogruppe for at blive alvorlig syg. Dækker mine forsikringer mig og min familie?

  • Alle Euro Accident’s kunder er helt ekstraordinært dækket af deres livs- og risikoforsikring, hvis en skade er forårsaget af, følge af eller forværret af, Coronavirus/COVID-19. Dette gælder uanset bestemmelsen i vores generelle forsikringsbetingelser, punkt. 1.12.5 om Visse smitsomme sygdomme og/eller epidemier/pandemier. Udvidelsen gælder for livs-og risikoforsikring og IKKE for sundhedsforsikringen.


Jeg har symptomer på COVID-19. Kan I hjælpe mig med at blive testet?

  • Euro Accident har ikke mulighed for at hjælpe med at få foretaget en test for COVID-19.


Min planlagte operation i det offentlige er blevet aflyst. Kan jeg bruge min sundhedsforsikring og blive opereret på et privat hospital?

  • Nej det kan vi desværre ikke hjælpe med. Du vil modtage en ny indkaldelse fra det offentlige.


Hvad skal jeg gøre hvis jeg bliver smittet? Skal jeg kontakte Euro Accident?

  • Har du lette symptomer, der giver mistanke om COVID-19 sygdom, skal du blive hjemme og undgå tæt kontakt til du er rask. Følg i øvrigt Sundhedsstyrelsens retningsliner.
  • Oplever du alvorlige symptomer eller vejrtrækningsproblemer og er i særlig risiko for alvorlig sygdom, skal du telefonisk kontakte egen praktiserende læge eller lægevagten. De vil så tage stilling til det videre forløb, herunder også om du skal testes for coronavirus.


Jeg er i udlandet og er blevet syg. Hvordan kan I hjælpe mig?

  • Du skal kontakte din rejseforsikring. Se i øvrigt Sundhedsstyrelsens hjemmeside.  


Jeg er i gang med et behandlingsforløb via min forsikring. Sker der ændringer?

  • Du vil modtage direkte besked fra din behandler, ved ændring/aflysning af en planlagt behandling.
  • Grundet Sundhedsstyrelsens udmelding om ”al unødvendig/ikke kritisk behandling skal udskydes”, vil vores kunder, foreløbig de næste 14 dage, blive tilbudt en ekstra samtale og træningsinstruktion samt adgang til online træning.
  • Øvrige behandlinger via din sundhedsforsikring er på nuværende tidspunkt uforandret. 


Jeg har en henvisning fra egen læge til psykolog, hvordan booker jeg behandling gennem jer?

  • Du skal ringe til vores sundhedsrådgivning på 88 626 616.